Below you'll find a sampling of my coursework and the major papers I've written over the course of my studies, both as a graduate student in German Literature at the University of Wisconsin-Madison, and also as an undergraduate at Pomona College, California. Many of the papers are in English, but some are in German -- feel free to run them through a Google Translator to make them even more incomprehensible!
The papers marked with a blue ribbon are the ones I feel demonstrate the best of my writings. On the opposite end of the spectrum are those papers written in German from my early undergraduate years -- please recall that I'd only had three years of highschool German when I started writing those, so forgive any horrendous errors. I'd like to think my German has improved exponentially since then.
Please feel free to read and -- if you wish -- to cite or quote these papers in any way you wish, but remember that they are my own work, and I ask that you respect the copyright on them. If you have any questions or comments, let me know! |
Unten sehen Sie eine Auswahl der schriftlichen Arbeiten und Referate, die ich im Laufe meines Studiums geschrieben habe, als Doktorandin in Germanistik an der Universität Wisconsin-Madison, so wie auch als Studentin an Pomona College in California. Viele dieser Arbeiten sind auf Englisch geschrieben, andere aber auf Deutsch -- Sie könnten natürlich den Google-Übersetzer benutzen, um sie noch unverständlicher zu machen!
Die Arbeiten, vor denen ein blaues Auszeichnungsband steht, sind diejenigen, die meines Erachtens von der höchsten Qualität sind. Am anderen Ende des Spektrums sind die Arbeiten, die aus meiner frühen Studienzeit stammen -- ich hatte zu der Zeit nur drei Jahre lang Deutsch gelernt, also verzeihen Sie die vielen Sprachfehler. Ich hoffe, dass meine Deutschkenntnisse sich seit damals viel verbessert haben.
Sie dürfen ruhig alle Arbeiten lesen und -- wenn Sie wollen -- sie auch gerne zitieren. Ich bitte nur, dass Sie das Urheberrecht beachten und mich als ursprüngliche Autorin anerkennen. Teilen Sie es mir bitte mit, wenn Sie Fragen oder Bemerkungen haben. |
Graduate Work |
|
German 948: Seminar on Heinrich Heine |
| Poetics and Polemics of Heine's Bäder von Lucca: The Heine-Platen Conflict (English) |
|
Art History 350: 19th Century Painting in Europe |
| Heine and the French Painters of 1831 (English) |
|
German 940: Lyrik-Seminar |
| Rilke's "Blaue Hortensie": Cycling into the Eternal (English) |
| Referat: Symbol und Symbolismus (Deutsch) |
| Thesenpapier: Symbol und Symbolismus (Deutsch) |
|
German 711: The History of Homosexuality in Germany |
| Literaturstreit: Stefan George and Hugo von Hofmannsthal (English) |
| Referat on Martha Vicinus' "They Wonder to Which Sex I Belong" (English) |
| Referat on Carroll Smith Rosenberg's "Relations Between Women in 19th Century America" (English) |
|
Music 928: Words and Music |
| Realism in Language and Music: Kurt Weill's Street Scene (English) |
| Anton Webern and Stefan George, "Ihr tratet zu dem Herde" (English) |
|
Music 415: Classical and Romantic Eras |
| Brahms' German Requiem: (Mis)Conceptions of the Mass (English) |
|
German 947: German Opera |
| Oscar Wilde's Salome: A Symbolist Drama (English) |
|
German 711: Brecht, Weill, Eisler |
| Musik und Misuk in den frühen Brechtopern (Deutsch) |
| Referat: Amerikanismus im Mahagonny-Songspiel (Deutsch) |
|
German 948: Seminar on Thomas Mann |
| Criticism, Complaint, and Controversy: Thomas Mann and the Proponents of Inner Emigration (English) |
|
German 704: Romanticism, Restoration and the Vormärz |
| The Importance of Ambiguity in Tieck's Der blonde Eckbert (English) |
| Article Review: Citations from Shakespeare in Hoffmann's Kater Murr (English) |
| Referat: Heine's Atta Troll and Deutschland, ein Wintermärchen (English) |
| Conference Proposal: A Summer's Tale, A Winter's Dream (English) |
| Final Exam: (English) |
| Summarizing Statement |
| Keyword: Revolution |
| Literature as an Autonomous Realm |
| Keyword: Nature |
| Heinrich Heine and Bettine von Arnim |
| Narrative Structure in Hoffmann's Kater Murr |
| Review of Theodore Ziolkowski's German Romanticism and its Institutions |
|
Art History 352: German Art of the 19th Century |
| Book Review: Caspar David Friedrich and the Subject of Landscape by Joseph Leo Koerner (English) |
|
Art History 452: Europe 1880-1914 |
| Odilon Redon's "I Am Still the Great Isis" (English) |
| Prospectus for Redon Paper (English) |
| Analysis: Redon's Lithograph "I Am Still the Great Isis" (English) |
| Article Precis: Carol Zemel on Van Gogh (English) |
| Article Comparison: Cezanne (English) |
|
German 632: Autobiographie und Biographie |
|
German 948: Seminar in Aesthetics |
| Sensory Perception and Rational Thought in Herder’s Concept of Man (English) |
| Presentation on Winckelmann, Thoughts on the Imitation of Greek Works (English) |
|
German 948: Seminar on Johann Gottfried Herder |
| Language and Style in Herder's Journal meiner Reise (English) |
| Referat: Johann Gottfried Herder, Alte Volkslieder (Deutsch) |
| Thesenpapier: Johann Gottfried Herder, Alte Volkslieder (Deutsch) |
|
German 703: Enlightenment |
| Referat: Herders Journal meiner Reise (Deutsch) |
| Thesenpapier: Herders Journal meiner Reise (Deutsch) |
|
German 940: German Comedy from the 18th to the 20th Century |
| Lenz' Hofmeister als Tragikomödie des Sturm und Drang (Deutsch) |
| Referat: Lenz' Anmerkungen übers Theater (Deutsch) |
| Konflikt und komische Lösung in Lessings Minna von Barnhelm (Deutsch) |
| Komödientheorie in den kritischen Werken Gottscheds und Lessings (Deutsch) |
| Wahrheitssuche und komische Elemente im Zerbrochnen Krug (Deutsch) |
|
German 706: Weimar Republic, Fascism, Exile |
|
German 711: Film and Literature |
| Lulu: Sensuality on Stage and Screen (English) |
| Referat: F.W. Murnau's Faust (Deutsch) |
|
German 655: German Film |
| Traditional and Innovative Strategies in Leontine Sagan's Mädchen in Uniform (English) |
| Expression and Character in the Movements of Cesare from Wiene's Cabinet of Dr. Caligari (English) |
| Madeleine's Silence, Smile, and Musical Communication in Romanze in Moll (English) |
| Conventional and Innovative Narrative Techniques in Kluge's Yesterday Girl (English) |
|
German 947: Seminar on the Grotesque |
|
German 636: 20th Century German Prose Fiction |
| Metafiction and the Modern German Novel (English) |
| Referat: Uwe Johnson, Mutmassungen über Jakob (Deutsch) |
| Funktionen des Erzälhlens (Deutsch) |
|
German 707: Post-War Literatures 1945-1989 |
|
German 632: German Literature After 1945 |
| Sprache, Stil, und Thematik in Wolfgang Koeppens Tauben im Gras (Deutsch) |
|
German 612: Survey of German Literature, 1750-present |
|
German 939: Bilbliography and Methods |
|
German 611: German Literature of the Middle Ages |
| Midterm: Parzival as a Journey Leading to Recognition (English) |
|
German 650: History of the German Language |
| Midterm: Miscellaneous Short Answers and Identifications (English) |
|
German 651: Middle High German |
|
German 755: Gothic |
| Gothic Nominal Declension (cowritten with Mike Lind) (English) |
| Gothic Take-Home Essays: Diphthongs, Grimm's Law, Syntax, and Devoicing (English) |
| Gothic Final Essaychen: Quality of Non-Codex Source Materials (English) |
|
German 755: Old High German |
|
German 671: Phonetics |
|
German 720: Theory of College Teaching |
| Short Report on the Grammar-Translation Method (English) |
| Selected Lesson Plans: Teaching First Semester German (English) |
|
German 722: College Teaching |
| The Role of the Computer in the Foreign-Language Classroom (English) |
|
Undergraduate Papers |
|
German 131: The Age of Goethe |
| Schillers Maria Stuart als beispielhaftes idealistisches Drama (Deutsch) |
| Der Dichter J. M. R. Lenz: sein Leben, seine Werke, und Büchners Darstellung (Deutsch) |
|
German 141: Romanticism |
| Heinrich Heine und die Julirevolution 1830 (Deutsch) |
| Heinrich Heine and the July Revolution of 1830 (English) |
|
German 142: Romanticism and Biedermeier |
| Midterm Essays: (Deutsch) |
| Der Begriff des Märchens im Goldnen Topf (Deutsch) |
| Parallelen zwischen Kleist und den Romantikern (Deutsch) |
| Die Darstellung der alltäglichen Welt in Tiecks Runenberg (Deutsch) |
| Final Essays: (Deutsch) |
| Ideologieuntergradbung der Biedermeierwerte in Hebbels Maria Magdalena (Deutsch) |
| Die symbolische Aspekte und Wirkungen der schwarzen Spinne (Deutsch) |
| Anselmus' Charaktereinordnung im Goldnen Topf: bürgerlich, phantastisch, oder dämonisch? (Deutsch) |
|
German 150: Literature 1900-1945 |
| Midterm Essays: (Deutsch) |
| Die Vorstellung der alltäglichen Welt bei Hofmannsthal und Hauptmann (Deutsch) |
| Ist Hofmannsthal Symbolist? (Deutsch) |
| Die Lulu-Dramen als antinaturalistische Stücke (Deutsch) |
| Final Essays: (Deutsch) |
| Die Darstellung der Psyche in Schnitzlers »Leutnant Gustl« (Deutsch) |
| Die Verwendung der Todessymbole in Manns Tod in Venedig (Deutsch) |
| Der Verlust der Sprache bei Hofmannsthal (Deutsch) |
| Rilkes "Blaue Hortensie": der Wendepunkt vom Leben zum Tod (Deutsch) |
|
German 177: Faust |
| Midterm Essays: (Deutsch) |
| Faust: Die Wette und der Pakt (Deutsch) |
| Faust: Die Gretchentragödie und die Gelehrtentragödie (Deutsch) |
| Faust: Die Rolle und Funktion von Mephisto (Deutsch) |
| Dramatic Irony and Metadrama as a Vehicle for Social Criticism in Aristophanes, Plautus, and Goethe (English) |
|
German 154: Literature and Film |
| Die seelische Entfaltung Harry Hallers im Steppenwolf (Deutsch) |
| Individuen als Aussenseiter in der modernen deutschen Literatur (Deutsch) |
|
German 170: 20th Century Women Writers |
| Unterschiede in den verschiedenen Ausgaben von Mädchen in Uniform (Deutsch) |
|
Courses at Philipps-Universität, Marburg, Germany |
| Todesfiguren und Motive in Thomas Manns Tod in Venedig (Deutsch) |
| Die Geschwister in den Schillerdramen Die Räuber und Maria Stuart (Deutsch) |
| Beobachtung und Wahrnehmung in Goethes Italienischer Reise (Deutsch) |
|
German 130: History of the German Language |
| The Development of the German Verb Classes (English) |
| Swiss German Morphology (English) |
|
Linguistics 12: Languages of the World |
| The Verbal Syntax and Ergativity of Georgian (English) |
|
Classics 14: Ancient Greek Comedy |
| Thematic Relevance of Parabases in Aristophanes' The Birds and The Wasps (English) |
| Dramatic Irony and Dark Humor in the Plays of Plautus (English) |
| Aeschylus and Euripides Are Dead: Metadrama in Ancient Greek and Existentialist Comedy (English) |
|
Literature 10a: World Literatures |
| Imagery and Allegory in Dante's Inferno: A Virgilian Perspective (English) |
| The Historical Narrativity of Herodotus (English) |
| Sight, Sound, and Sensation in the Oedipus Tragedy (English) |
| Interaction and Reaction in Virgil and Homer (English) |
|
Music 52: Western Music, Medieval to Classical Periods |
| Serious and Comic Opera in Eighteenth-Century Italy (English) |
|